De werkwijze van de Postbus in Yuki – Het communiceren met EasyZZP
De postbus binnen Yuki is het communicatiecentrum tussen EasyZZP en jou als klant. Je kunt de postbus bereiken door op de Postvak icoon te drukken. Vanuit de Postbus kun je diverse handelingen uitvoeren, namelijk:
- Het aanleveren van documenten en transacties
- Het communiceren met EasyZZP
- Zaken bekijken die jouw aandacht nodig hebben
Hieronder leggen we uit wat de werkwijze is voor wat betreft het communiceren met EasyZZP.
Het communiceren met EasyZZP
In Yuki is het mogelijk om vragen aan EasyZZP te stellen bij diverse transacties. Daarnaast kan EasyZZP ook vragen aan jou stellen bij diverse documenten en of transacties. Daarnaast krijg je ook een aantal standaard vragen/mededelingen vanuit Yuki. Bijvoorbeeld bij aanvang van de BTW periode.
Yuki kent de volgende 2 soorten vragen:
Vragen: Om deze af te handelen dien je te reageren en vervolgens de reactie te versturen. De vraag is nu afgehandeld en staat niet meer open
Mededeling: Om mededelingen af te handelen dien je na het lezen van de mededeling te klikken op “Afgehandeld”. De mededeling staat nu niet meer open.
Van iedere vraag en mededeling krijg je ook een mailtje, maar zolang de deze niet via Yuki beantwoord / afgehandeld is blijf de vraag in Yuki open staan. Het is de bedoeling alle vragen / mededeling via Yuki af te handelen.
Dit kan op de volgende manieren:
-Open direct vanuit de mail de vraag die wij gesteld hebben en beantwoord deze. De vraag staat nu niet meer open en EasyZZP zal zorgen dat de reactie verwerkt wordt.
-Open Yuki en ga naar Postbus en klik in het linkermenu op Vragen. Je ziet hier alle openstaande vragen en/of mededelingen.
In onderstaande video laten we zien hoe je de openstaande vragen en mededelingen kunt afhandelen.
Uiteraard is het ook mogelijk om direct via Yuki een vraag aan EasyZZP te stellen. Ook dit kan via de Postbus door te klikken op Stel een vraag. In de video hieronder laten we zien hoe dat moet.